مطلب وبلاگ

پیام هیئت مدیره به مناسبت درگذشت استاددکترقمرهاشمی

دسته بندی نشده

بازدیدها: 84

عکس دکتر هاشمیانالله و انا اليه راجعون:
من خود به چشم خويشتن ديدم كه جانم ميرود.
در آخرين ساعاتى كه قرن چهاردهم هجرى شمسى در حال گذر به ابديت بود، عالمى فرهيخته دانشمندى اخلاقمدار، معلمى دلسوز، و استادى توانا، كه لحظه به لحظه اين قرن پرفراز و نشيب را همراهى و با آن زندگى كرده بود، نشان داد كه رفيقى نيمه راه نيست و همراه با كاروان اين سده به عالم مينوئى رخت بربست.
ايران ورجاوند در پهنه هزاره هاى پر فراز و نشيب اش همواره شاهد ظهورو اوج مهربانوانى بوده كه باعث اعتلاء و زيبائى تاريخ آن شده اند.
اين خورشيد تابان قريب به ٩٠ سال از عمر پر بركتش را در خاندانى عالم و اصيل و موثر بر سرنوشت مردمان ايران زمين، با آموختن علوم روز در ايران و سپس آمريكا شروع و آنگاه در كسوت استادى مبرز دردانشگاه پر فروغ، خوشنام و دانشمند پرور شيراز آموزش پزشكى را به فرزندان مستعد وطنمان ادامه داد.
روح نا آرام و جستجو گر و نو آورش به سمت طراحى روشهاى نوين درمان پزشكى در كودكان، وبالاخص بيماريهاى كليوى آن سوق يافت وبا راه اندازى بخش فوق تخصصى نفرولوژى كودكان در شيراز و بدنبال آن در تهران، كرمانشاه، مشهد، اهواز و … آغازگر آموزش مستقيم و غير مستقيم بيش از ١٢٠ استاد فرهيخته نفرولوژي كودكان و اعتلاء اين رشته درسرتاسر كشور شد.
امروزه استانى در كشور نيست كه تعدادى از پزشكان فرهيخته وفرزندان معنوى اين بانوى عالِم در آن مشغول به خدمت نبوده و بهره اى از زكات علم ايشان را منتشر ننمايند.
فرزندان معنوى داغدار اين فرهيخته بى نظير در انجمن نفرولوژى كودكان ايران ضمن ابراز تاثر شديد و اندوه عميق از فقدان جسمانى ظاهرى اين عالمه متعلم، مراتب همدردى و همراهى خودشان را با بازماندگان اين عزيز از دست رفته و اساتيد داغدار دانشگاه شيراز ابراز داشته و از درگاه احديت براى انوشى روان پاك شان آرامش ابدى آرزو مى نمايند.
يادشان در قلبهايمان جاويدان باد.
روانشان شاد و راضى از دوست دارانشان باد.
صبر و بردبارى و طول عمر باعزت قرين باز ماندگانشان باد.
پايان قرن غم به دل انجمن زدى
داغى عظيم بر جگر مرد و زن زدى
اى غايب از نظر بخدا ميسپارمت
دردا چه زود بانگ رحيل از وطن زدى

جمع داغدار روانشاد مهربانو قمر حسينى الهاشمى ،
انجمن نفرولوژى كودكان ايران.

0

پاسخ دهید